Pages

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • RSS Feed

Durian Bukan Musim Durian

No comments:
 


Assalamualaikum wbt,

Melayan kehendak isteri ni besar pahalanya, wajib hukumnya.

Melayan kehendak isteri yang sedang mengandung, mengidam, lagilah besar pahalanya.

Gadis Kuala Selangor mengandung anak pertama aku. 4 bulan dah. Perut steady je, tak gelabah nak besar terus.

3 minggu lepas masa balik JB die mengadu mengidam nak durian. Manelah aku nak carik, belum musim lagi. Ade aku pikir nak buat gila balik Muar pergi serbu dusun turun-temurun arwah Atok Parit Jawa. Tapi kang kalau dibuatnya tak berbuah lagi, tambah kecewa. Tak sanggup.

Weekend lepas balik KL, Gadis Kuala Selangor mata berkaca- kaca, hasrat mencarik durian disuarakan kembali. Berpeluh aku. Harap-harap time aku jejak KL kang dah setat musim durian. Kesian pulak tengok.

Kebetulan ke Seksyen 7 Shah Alam, terjumpa satu lori durian. Terus serbu tanpa fikir panjang.

"Sekilo 30 hinggit bang"

Okey. Aku tengok Gadis Kuala Selangor pon terbeliak mata. Ikotkan hati nak je aku beli & hentikan sengsara Gadis Kuala Selangor. Tapi disebabkan niat die yang aku tahu nak beli selonggok sumbat belakang bonet, memang taklah nak beli sekilo 30 hinggit. Sebijik rasanya dah 2 kilo.

Gagal negotiate harga.

Aku balik menuju Puncak Alam dengan hati yang sugul. Gadis Kuala Selangor apatah lagi.

Jalan ke Meru dari Seksyen 7 sesak macam biasa. Sejak dok Kuantan ni, jem ni perkara asing. Seasing skil aku main futsal.

Kebetulan terjumpa satu lori durian lagik. Cantik! Kali ni nampak lagi downgrade & boleh runding. Tambah pulak parking tepi jalan. Ni tanda-tanda desperation mencari pelanggan.

Skil Gadis Kuala Selangor berunding tidak aku sia-siakan. Biasanya kalau ke pasar petang tuh selamba je die nego. Aku yakin. Kali ni aku hantar die sorang jer.

Hampa lagi. Gadis Kuala Selangor kata ni geng sama dekat Seksyen 7 tadi. Geng sekilo 30 hinggit. Aih melepas lagi. Perjalanan ke Puncak Alam malam itu sungguh sepi. Aku tengok Gadis Kuala Selangor gosok-gosok mata. Terharu dengan usaha aku durian hunting agaknya.

Tapi aku tetap tak putus asa. Esok Ahad. Plan B Durian Hunting masih boleh dijalankan.


*   *   *

"Sedap tak?"

"Bolehlah. Terubatlah jugak rindu Durian nih", Gadis Kuala Selangor senyum-senyum menjilat jari.

Durian Crepe Mid Valley. Durian jugak kan?


No comments:

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff